Tuesday, February 26, 2013

Humor Chic Hot News - LIFESTYLE SG CHINA "Humor Chic by aleXsandro Palombo"



时尚插画比真人大片更摩登


aleXsandro Palombo Portrait

甚至今季的时装周上,也多了时尚插画的一席之地。时尚插画师受品牌邀请坐上秀场头排观赏和绘画新季时装已经算不得新闻,德高望重如“时尚讽刺画之父”aleXsandro Palombo(著名时尚插画博客Humor Chic博主),更是成为日前刚刚结束的2013秋冬纽约时装周的话题人物:在Alexander Wang和 Diane von Furstenberg的发布会开秀之前,几位神秘人戴着他曾受“时尚女魔头”Anna Wintour启发而创作的面纱,在时装周上分发了1000份8页厚的Humor Chic报纸,上面尽是拿“老佛爷”Karl Lagerfeld、Tom Ford和Marc Jacobs等大牌设计师们开玩笑的漫画。

而同是在这次纽约时装周期间,曾因种族歧视言论而遭到时尚界封杀的争议人物John Galliano,近期重出江湖后于2月14日头顶黑帽,扎起小辫子,身穿黑礼服,大胆地把自己打扮成了哈西德派犹太人走上街头,和Palombo在2011年为他创作的插画中的造型如出一辙,显然也是对这位时尚插画大师的致意——虽然这个举动到底是对向犹太文化示好还是挑衅,不同人仍有不同的看法。




aleXsandro Palombo在2011年因为John Galliano的种族歧视言论事件创作了一幅幽默插画,画中Galliano一身虔诚哈西德派犹太人行头。时隔1年多之后,今年2月14日,Galliano按照这幅插画把自己打扮成了犹太人,再次引发争议。


讽刺米兰时装周的幽默插画

只有在时尚文化如此丰满的今天,才会有Humor Chic这种反映时尚事件、讽刺时尚人物的时尚漫画博客存在。插画家博主Palombo是时装设计师转行专职插画家的代表人物。他用幽默插画大胆地拿Karl Lagerfeld、Anna Wintour等时尚大腕开涮,却表示只是为了有趣,不是批判,无意对时尚圈做任何改变。


VIA LIFESTYLE SG China 


Wednesday, February 13, 2013

Humor Chic - DIALOG TEXTIL ROMANIA Interview with aleXsandro Palombo "Umorul este sic" by Amelia Turp-Balazs



Amelia Turp-Balazs

aleXsandro Palombo pare desprins dintr-un film al lui Visconti sau De Sica, cu eroi care ii rad in fata destinului si isi urmeaza idealurile fara a face compromisuri, intr-o realitate care pare sa se contopeasca tot mai mult in vis.
Am aflat cu totul intamplator despre ceea ce face si recunosc ca am avut un soc: un satirist de moda? Nu credeam ca este posibil. Traim vremurile lui “politically correctness”, locuim intr-o actualitate in care moda (mai ales cea de lux) se ia mult prea in serios si in care publicul a ridicat la rang faraonic cateva personaje din industrie, care ofera postulate pe banda. Palombo, prin blogul sau humorchic.blogspot.it, ii inteapa pe acestia, satirizeaza apucaturile sau caracterul unora sau pur si simplu isi exprima punctul de vedere. E politic, e scandalos, dar e si sanatos, un fel de Catavencu italian cu privire catre moda. Si antigonii sai i-ar putea reprosa orice, mai putin ignoranta. Pentru ca aleXsandro a studiat la Istituto Marangoni, a lucrat ca designer pentru diferite case de lux, iar din 2007 s-a dedicat mai mult ilustratiei. Stilul sau navigheaza intre ironie si fantezie, dar povestilor sale nu le lipseste umorul. Care insa nu este pentru oricine.

De obicei tu pui intrebarile. Cum te simti in cealalta postura?

Prefer sa comunic prin lucrarile mele. De obicei, interviurile de moda sunt plictisitoare si banale, asa ca daca trebuie sa raspund unor intrebari, raspund doar daca sunt inteligente, precum in cazul de fata.

“In the world right now, fashion is s**t”, spune Yohji Yamamoto. Esti de acord?

Sunt de acord cu el, dar as adauga totodata ca ne-am saturat de generatia designerilor mai in varsta, cei ca el. Cred ca timpul lor a trecut, si ar trebui sa se retraga, mai degraba decat sa vorbeasca.

Te-ai luat de toate figurile cunoscute din lumea modei… De ce, crezi ca meritau, este din vina lor sau a presei, care i-a ridicat pe un piedestal?

Lumea modei are un sistem media foarte mic. Tot ceea ce se spune se invarte mereu in jurul acelorasi persoane. Nu conteaza daca esti prost, deoarece spatiul le este acordat doar celor care investesc mai mult in advertising. Deci ceea ce conteaza cu adevarat este daca ai bani si putere. Acesta este sistemul modei de azi.

De ce isteria pentru brandurile de lux? Pare sa le mearga bine chiar pe timp de criza. Crezi ca traim intr-o lume in care snobismul este rege?

Cred ca brandurile de lux nu o duc deloc bine pe pietele vechi, traditionale, dar media trebuie sa spuna altceva, pentru a influenta deciziile de achizitie ale clientilor. Adevarul este ca criza a muscat multe branduri, unele au avut sau au de pierdut.
Cele care sunt in crestere datoreaza aceasta pietelor emergente precum China, Brazilia si India.

Crezi ca avem parte de prea multa informatie? Ne ajuta sau ne dauneaza imaginatiei si inspiratiei?

Nu este informatie in sistemul modei, doar o continua campanie media de autoapreciere.
Nu exista informatie etica, pentru ca buyerul sa fie ajutat si indreptat spre o intelegere corecta a sistemului de lucru. Ceea ce exista este praf in ochi.
Pentru a pricepe cu adevarat ce este moda, trebuie sa urmaresti cateva putine bloguri independente care nu sunt subiectul sistemului sau al publicitatii.

Ce faci acum, doar blogging sau mai faci si design de haine? Pe care dintre cele doua il preferi?

Am incetat sa mai fac design de haine dupa ce ideile mi-au fost furate de cateva branduri mari. Daca este pe piata o companie cu adevarat interesata sa faca bani din creativitatea mea, ma voi razgandi.
Pentru moment, imi canalizez toata energia spre lumea Humor chic si spre colaborarile cu reviste de moda. Am inventat un nou mod de a comunica si de a descrie evolutia modei si este cu mult mai distractiv!

Crezi ca moda este luata prea in serios in zilele noastre?

Este plictisitor, acordam prea multa importanta unor cifre goale si ne ghidam dupa principiile consumerismului.
Ei bine, eu cred ca ar trebui sa ne investim timpul in cultura si inteligenta.
Prostii vor ramane prosti chiar daca sunt bine imbracati.

Care ti-a fost proiectul cel mai drag pana acum? La ce lucrezi in prezent?

In general, in momentul in care termin ceva mi-l sterg din minte, e ca si cum l-as respinge.
Am lucrat la multe proiecte, dar cred ca „Fashion Simpsons“ sunt de neuitat, desenele acelea au facut inconjurul lumii.
Am fost invitat special la editia 100 a revistei Grazia din China, cel mai bine vanduta publicatie de moda din aceasta tara, cu un tiraj imens, de 1,5 milioane de copii. Am creat coperta si am ales-o pe Lady Gaga, dar am facut si cateva pagini de interior. Va iesi pe piata in curand.

Crezi ca brandurile mici, din tari precum Romania, au un viitor?

Absolut! Romania are foarte multe companii care produc pentru multe branduri, dar ar trebui sa fie rapide si sa inceapa sa investeasca in propriul label, sa incerce sa-i abordeze pe creatorii si promotorii de talente internationale, doar asa vor reusi sa concureze si sa genereze venituri pe piata in viitor.